Cíl Tchibo - trvalá udržitelnost na 100 procent
Cílem společnosti Tchibo je 100% trvalá udržitelnost v podnikání. Co to znamená a jak se Tchibu daří?
Trvale udržitelné produkty od Tchiba poznáte podle loga GUT GEMACHT. To je zárukou výroby v souladu s přísnými pravidly. A týká se nejen kávy.
Trvale udržitelná káva
Tvoří kolem 40% prodávané kávy s logem Tchibo. Pod pojmem trvale udržitelná káva si můžete představit to, že pěstitelé kávy a jejich rodiny v zemích, odkud káva pochází, mohou dnes i v budoucnu z pěstování kávy dobře žít. S přechodem na trvale udržitelné metody pěstování získávají pěstitelé kávy např. důležité vědomosti na téma úrodnosti půdy, přístupu k vodě nebo ochrany klimatu. To jim v dlouhodobém horizontu pomáhá pěstovat větší množství kvalitnější kávy. Podpora probíhá cílenými projekty ve smyslu „pomocí k svépomoci" v zemích jako Guatemala, Keňa a Tanzanie.
Tolik z oficiálních materiálů Tchiba. Cílem jsou co nejlepší podmínky pro pěstitele kávy a odpovídající výdělky. Pěstování kávy GUT GEMACHT odpovídá ekonomickým, ekologickým stejně jako sociálním požadavkům.
A současný stav: Kolem 50 % trvale udržitelné překapávané kávy nabízené v Německu pochází od Tchibo!
Trvale udržitelný textil
Data - 76% bavlny nakoupené pro Tchibo v roce 2015 pocházelo z udržitelných zdrojů. Stejně jako u kávy patří Tchibo i v bavlně (biobavlně) mezi největší prodejce trvale udržitelného zboží na světě. V roce 2015 Tchibo zpracovalo 9 000 tun biobavlny. Společně s partnery, ke kterým patří např. Textile Exchange, Cotton made in Africa a mnoho dalších, se denně Tchibo zasazuje o transparentní dodavatelské řetězce, lepší pracovní podmínky a zdravější životní prostředí.
Obdobně pak Tchibo postupuje i ve zpracování dřeva (nekácet více stromů, než kolik jich stihne vyrůst), papír (šetření materiálem na kartonové krabice a používání kartonu s certifikátem FSC), prodeji produktů na solární energii (např. zahradní lampy), recyklovatelné tašky a kelímky na kávu a mnoho dalšího.
GUTE GEMACHT!